REGULAMIN

Regulamin niniejszy określa warunki i zasady funkcjonowania naszego sklepu internetowego Fromus, który działa pod adresem www.fromus.pl a prowadzonego przez firmę Fromus Sp. z o.o. spółka komandytowa.

Siedziba sprzedawcy: ul. Lazurowa 185 D/139, Warszawa, NIP 5223178163,

REGON 385538787. Mailowy adres kontaktowy: pdp@fromus.pl

§1 DEFINICJE

Klient – osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych lub osoba prawna albo jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej, która posiada zdolność prawną i zdolność do czynności prawnych, a która za pośrednictwem sklepu internetowego umowę sprzedaży na odległość ze Sprzedającym.

Konsument – osoba fizyczna, która dokonuje ze Sprzedającym będącym przedsiębiorcą czynności prawnej, która nie jest związana bezpośrednio z jej działalnością zawodową bądź gospodarczą.

Przedsiębiorca – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której odrębna ustawa przyznaje zdolność prawną, prowadząca we własnym imieniu działalność gospodarczą.

Sklep internetowy – internetowa platforma prowadzona przez Sprzedającego, a mieszczące się na stronie internetowej www.fromus.pl która umożliwia Klientowi dokonanie za jej pośrednictwem zakupu Towaru oraz uzyskania informacji o Towarze.

Konto Klienta – profil klienta założony za pośrednictwem Sklepu internetowego, który umożliwia składanie zamówień i zarządzanie nimi np. w zakresie zakupu lub anulowania zamówień.

Towar – produkt/artykuł możliwy do nabycia przez Klienta od Sprzedającego za pośrednictwem Sklepu internetowego.

Umowa sprzedaży na odległość – umowa kupna/sprzedaży towaru zawierana za pośrednictwem Sklepu Internetowego ze Sprzedającym przez Klienta.

Sprzedający – Fromus spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa.

Koszty dostawy – koszt pakowania i dostarczenia Klientowi Towaru zakupionego za pośrednictwem Sklepu internetowego. W zależności od spełnienia bądź niespełnienia kryteriów Darmowej dostawy koszt ten może być doliczany do rachunku Klienta, bądź pokrywany przez Sprzedającego.

Darmowa dostawa – dostarczenie Klientowi Towaru bez konieczności pokrywania przez niego kosztu pakowania i dostarczenia Towaru zależne od spełnienia kryteriów określonych w regulaminie takich jak np. określona wartość minimalna zamówienia złożonego za pośrednictwem Sklepu internetowego.

Login – podany przez klienta w czasie rejestracji Konta Klienta ciąg cyfr lub liter lub cyfr i liter, który w połączeniu z ustalonym przez Klienta Hasłem pozwala na dostęp do Konta Klienta.

Hasło – podany przez klienta ciąg cyfr lub liter lub cyfr i liter poprzez podanie którego wraz z Loginem Klient potwierdza swoje uprawnienia do korzystania z Konta Klienta w Sklepie internetowym.

§2 POSTANOWIENIA OGÓLNE

  1. Sklep internetowy prowadzi działalność w zakresie sprzedaży produktów spożywczych i niespożywczych na zasadach określonych niniejszym regulaminem.
  2. Dostęp do niektórych treści i opcji, w tym możliwości dokonania zakupu Towaru jest możliwy tylko dla zarejestrowanych użytkowników.
  3. Do korzystania ze Sklepu internetowego koniecznie jest posiadanie przez Klienta dostępu do internetu i przeglądarki internetowej.

§3 REJESTRACJA KONTA KLIENTA

  1. Do rozpoczęcia procesu rejestracji przez Klienta konta w Sklepie internetowym konieczne jest uzupełnienie danych w panelu rejestracji oraz ich zatwierdzenie poprzez kliknięcie przycisku potwierdzenie rejestracji.
  2. Proces rejestracji wymaga potwierdzenia rejestracji Konta Klienta przez administratora sklepu.
  3. Po zakończeniu procesu rejestracji przez jej potwierdzenie przez administratora Klient otrzyma informację o zakończeniu procesu rejestracji konta na adres poczty elektronicznej podany podczas wypełniania formularza rejestracji.
  4. Założenie Konta Klienta umożliwia Klientowi dokonywanie zakupu Towarów za pośrednictwem Sklepu internetowego oraz zarządzanie złożonymi zamówieniami w zakresie określonym niniejszym regulaminem, a obejmującym np. składanie zamówień, ich edycję lub anulowanie w przewidzianym na to terminie.
  5. Rejestracja Konta Klienta umożliwia także dostęp do wprowadzonych przez Klienta danych, a także ich edycji bądź usunięcia.
  6. Klient jest odpowiedzialny za odpowiednie zabezpieczenie danych użytych i niezbędnych do założenia Konta Klienta w sposób, który uniemożliwi dostęp do nich osobom nieuprawionym.
  7. Po rejestracji Konta Klienta Klient może każdorazowo uzyskać dostęp do konta Klienta korzystając z podanego przy rejestracji Konta Klient Loginu i Hasła.
  8. W przypadku ewentualnych wątpliwości lub niejasności Sprzedający może zweryfikować dane Klienta np. za pośrednictwem połączeń telefonicznych.

§4 SKŁADANIE ZAMÓWIEŃ W SKLEPIE INTERNETOWYM

  1. Składanie zamówień za pośrednictwem Sklepu internetowego jest możliwe dla Klientów, którzy dokonali rejestracji Konta Klienta i których Konto Klienta zostało potwierdzone przez administratora Sklepu internetowego.
  2. Zamówienie złożone przez Klienta za pośrednictwem Sklepu internetowego może prowadzić do zawarcia umowy sprzedaży, jednakże tylko w sytuacji gdy Towar prezentowany na stronie Sklepu internetowego jest dostępny w magazynie Sprzedającego. Zamieszczone na stronie Sklepu internetowego Towary prezentowane za jego pośrednictwem, a także ceny i opisy oferowanych Towarów nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu Cywilnego, a stanowią jedynie zaproszenie do zawarcia umowy zgodnie z art. 71 KC.
  3. Sklep internetowy umożliwia składanie zamówień przez cały rok przez całą dobę z wyłączeniem planowanych przerw technicznych lub przerw spowodowanych awarią lub inną nieprzewidzianą okolicznością niezawinioną przez Sprzedającego, a uniemożliwiającą prawidłowe funkcjonowanie Sklepu internetowego.
  4. Realizacja zamówień bez względu na dzień i porę ich złożenia następuje w dniach i godzinach pracy magazynu Sprzedającego tj. w dni robocze.
  5. Potwierdzenie złożenia zamówienia przez Klienta za pośrednictwem Sklepu internetowego zostanie wysłane na adres poczty elektronicznej podany przez Klienta na etapie rejestracji Konta Klienta.

§5 ZAWARCIE UMOWY SPRZEDAŻY

  1. Aby doszło do zawarcia umowy sprzedaży koniecznie jest zatwierdzenie przez Klienta za pośrednictwem Konta Klienta zamówienia sporządzonego poprzez dodawanie do zamówienia Towarów prezentowanych w Sklepie internetowym oraz jego wartości stanowiącej sumę iloczynów ilości Towarów i ich cen podanych na stronach Towarów oraz Kosztów dostawy (jeżeli występują). Po zatwierdzeniu przez Klienta zamówienie jest przesyłane za pośrednictwem Sklepu internetowego do Sprzedającego.
  2. Do zawarcia umowy sprzedaży dochodzi w momencie zarejestrowania zamówienia przez Sklep internetowy oraz potwierdzenia przez Sprzedającego dostępności Towarów objętych zamówieniem oraz po dokonaniu płatności za zamówienie.
  3. Potwierdzenie przyjęcia do realizacji zamówienia złożonego przez Klienta zostanie wysłane na adres poczty elektronicznej podany przez Klienta na etapie rejestracji Konta Klienta.

§6 PŁATNOŚCI

  1. Klient ma do wyboru następujące opcje płatności:
    1. Płatność przelewem elektronicznym za pośrednictwem operatora płatności elektronicznych – Klient zostanie przekierowany na zewnętrzną stronę operatora płatności, za pośrednictwem której może dokonać płatności. Po dokonaniu płatności w tej formie Klient otrzyma potwierdzenie dokonania płatności od operatora płatności na adres poczty elektronicznej podany przez Klienta na etapie rejestracji Konta Klienta w przypadku wyboru tej metody płatności;
    2. Płatność przelewem tradycyjnym – dane Sprzedającego wraz z numerem rachunku bankowego zostaną wysłane na adres poczty elektronicznej podany przez Klienta na etapie rejestracji Konta Klienta w przypadku wyboru tej metody płatności;
  1. Bez względu na wybraną formę płatności klient otrzyma informację na adres poczty elektronicznej podany przez Klienta na etapie rejestracji Konta Klienta w momencie zaksięgowania płatności na rachunku bankowym Sprzedającego.
  2. Zaksięgowanie płatności na rachunku bankowym Sprzedającego jest warunkiem koniecznym do realizacji zamówienia złożonego za pośrednictwem Sklepu internetowego.

§7 PRAWO DO ODSTĄPIENIA OD UMOWY

  1. Klientowi będącemu Konsumentem przysługuje prawo do odstąpienia od umowy zawartej za pośrednictwem Sklepu internetowego w terminie 14 dni od otrzymania Towaru.
  2. W przypadku odstąpienia od umowy Klient jest zobowiązany do odesłania Towaru do Sprzedającego w ciągu 14 dni od poinformowania Sprzedającego o odstąpieniu od umowy.
  3. Zwracany Towar nie może nosić żadnych śladów użytkowania, musi być pełnowartościowy i nieuszkodzony, zapakowany oryginalnie, z oryginalnymi metkami jeśli takowe Towar posiada.
  4. Klient odpowiada za dostarczenie zwracanego Towaru do siedziby Sprzedającego i ponosi wszelkie związane z tym koszty.
  5. W przypadku zwrotu za pośrednictwem poczty lub firmy kurierskiej Klient ma obowiązek odpowiednio zabezpieczyć Towar aby nie uległ uszkodzeniu.
  6. Jeżeli zwracany Towar stanowi część zestawu lub został zakupiony w promocji, której obowiązywanie jest uzależnione od zakupu zwracanego Towaru Klient jest zobowiązany zwrócić całość zestawu bądź wszystkie produkty objęte promocję, której obowiązywanie jest uzależnione od zakupu zwracanego Towaru.
  7. Prawo do odstąpienia od umowy jest wyłączone na podstawie art. 38 o prawach konsumenta w przypadku umów:
    1. w których Towar szybko ulega zepsuciu lub ma krótki termin przydatności do spożycia – jak np. artykuły spożywcze: owoce, warzywa, nabiał;
    2. w których przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami;
    3. w których przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub higienę, jeżeli opakowanie to zostało otwarte po dostarczeniu;
  8. Po odstąpieniu od umowy płatność zostanie zwrócona przy użyciu metody użytej przez Klienta do płatności za zamówienie w wysokości odpowiadającej wartości zwracanego Towaru.

§8 REKLAMACJE

  1. W przypadku jeżeli otrzymany Towar posiadał wady Klient zgodnie z ustawą o prawach konsumenta może złożyć reklamację.
  2. Reklamacji można dokonać za pośrednictwem Konta Klienta lub za pośrednictwem poczty elektronicznej.
  3. Zgłoszenie reklamacji powinno zawierać dokładny opis oraz dokumentację wady Towaru.
  4. Sprzedający zapozna się i odpowie na zgłoszenie reklamacyjne w ciągu 14 dni od jego wpłynięcia, a w przypadku gdyby w tym terminie Sprzedający nie ustosunkował się do zgłoszenia uznaje się, że reklamacja została uznana.
  5. W przypadku uznania reklamacji przez Sprzedającego Klient odsyła reklamowany Towar na koszt Sprzedającego przy zastrzeżeniu, że użyje najtańszej możliwej formy odesłania Towaru lub Sprzedający opłaci przesyłkę zwrotną, a kupujący posługując się etykietą wygenerowaną przez Sprzedającego odeśle reklamowany Towar.
  6. Po otrzymaniu reklamowanego Towaru Sprzedający może zaproponować Klientowi naprawę szkody lub w przypadku gdyby naprawa okazała się niemożliwa Sprzedający zaproponuje Klientowi wymianę Towaru na nowy, pełnowartościowy Towar. Sprzedający może, lecz nie musi, zaproponować Klientowi zwrot kosztów Towaru reklamowanego gdyby naprawa wady była niemożliwa, a Sprzedający nie posiadałby w magazynie nowego, pełnowartościowego Towaru tożsamego z reklamowanym wskutek czego wymiana na nowy, pełnowartościowy Towar byłaby niemożliwa.

§9 DOSTAWA

  1. Czas dostawy potwierdzonego i przekazanego do realizacji zamówienia zostanie określony na stronie Towaru bądź na etapie potwierdzania przez Klienta zamówienia w panelu zamówienia na Koncie Klienta bądź w odpowiedniej zakładce w Sklepie internetowym.
  2. Za moment rozpoczęcia biegu terminu dostawy uważa się moment otrzymania informacji o przyjęciu zamówienia Klienta do realizacji przez Sklep internetowy.
  3. Klient jest odpowiedzialny za wprowadzenie w formularzu dostawy prawidłowych danych personalnych i adresowych odbiorcy.
  4. Koszt dostawy zostanie wyszczególniony w formularzu zamówienia na Koncie Klienta przed dokonaniem potwierdzenia złożenia zamówienia. Potwierdzenie złożenia zamówienia przez Klienta za pośrednictwem Sklepu internetowego jest równoznaczne z akceptacją Kosztu dostawy wyświetlonego w podsumowaniu zamówienia.
  5. Koszt dostawy może być uzależniony od wybranej formy dostawy. Dla każdej z dostępnych form dostawy Koszt dostawy może być inny. W przypadku spełnienia określonych kryteriów zamówienia Koszt dostawy może nie występować w ramach Darmowej dostawy.

§10 PODSUMOWANIE I POSTANOWIENIA KOŃCOWE

We wszelkich kwestiach, których powyższy Regulamin nie reguluje zastosowanie mają przepisy Ustawy o Prawach Konsumentów oraz Kodeksu Cywilnego. Regulamin powyższy nie ma na celu naruszać praw konsumenta wynikających z Ustawy o Prawach Konsumentów.